7 Mayıs 2009 Perşembe

UFUK URAS'IN NİSAN AYI FAALİYET RAPORU

Ufuk Uras’ın Nisan Ayı Faaliyet Raporu da geldi. Yayımlıyoruz. Meclis'in tek sosyalist milletvekilinin yoğun temposuna dikkat edelim. Konuşan, dertlenen, kumpasçılık yapan, dükkancı solcuların, milletvekilimizin yarısı kadar çalışmalarını diliyorum...

1.4: Bir İrlanda gazetesi ile mülakat. Seçilen DTP’li belediye başkanlarını, Tunceli, Diyarbakır, Batman, Siirt, Şırnak, Hakkari, Van, Iğdır, Viranşehir’i kutladım. Ayvalık adayımızı ve Samandağ, Dikili ve Çamlıhemşin Belediye Başkanlarını kutladım. Ermeni vakfı seçimlerine şaibe karıştırıldığı iddiası üzerine yetkililerle görüştüm. CNN’de Reha Muhtar’ın programına katıldım.
3.4: İktisatçılar Haftasına katıldım. Gündüz Vassaf, Besim Üstünel ve Binnaz Toprak ile sohbet.
4.4: ÖSP toplantısı.
5.4: Beypazarı ve Karaşar köyünü ziyaret.
6.4: Barak Obama Genel Kurulda konuştu. Basın görüş aldı. Kütüphaneciler Derneği Başkanı ziyaret etti.
7.4: ODTÜ Uluslararası İlişkiler Klübü öğrencileri ile söyleşi. SODEV gençliği ziyaret etti ve erken evlilikler ile ilgili kampanyalarına destek istediler. Alp Selek’le Pınar Selek’in hukuki durumunu konuştuk. Mayıs’da Yaşam Kooperatifi ziyaret etti.
8.4: Mecliste TVler çeşitli konularda görüş aldılar.
9.4: İşçi partililer, İlkay-Necmi Demir’in oğlu Güneş’i dövmüşler, arayıp geçmiş olsun dedim. Kadın eşitliği komisyonundan, kadın vekil aday lehine çekildim.
10.4: Zihni Sinir‘in atölyesini ziyaret. Kanal A ile Kıbrıs Ergenekonu üzerine söyleşi. ATV ile bağlantı.
11.4: İstanbul Film Festivalinde İl Divo filmi, İtalyan Ergenekonu ile mücadele sürecini anlatıyor. Beyoğlu Sinemasının kapatılması konusunu görüştük.
14.4: Divriği Dergisi ziyareti. Sivas İl Başkanımızın ziyareti. Divriği’de oyların düşmesi değerlendirdi.
15.4: PirSultan Derneği Başkanı Fevzi Gümüş ile Mecliste görüştük. Necdet Saraç ziyaret etti. Şinasi Sahnesinde “Rita’nın şarkısı” oyunu. DTP operasyonları ve Ergenekon son dalgası ile ilgili basın açıklaması yaptık.
16.4: Meclis İçişleri komisyonuna katıldım ve 1 Mayıs tatili ile ilgili verdiğimiz yasa teklifi üzerine konuştum.
18.4: Cumartesi annelerine katıldım.
20.4: Hrant’ın davası. Oral Çalışlar ile davayı izledik. Basın görüş aldı. Rakel ve Fransa’dan gelen avukatlarla öğlen yemeği. Koordinasyon toplantısı. Üyesi olduğum Beyoğlu ilçe konferansı olmuş, haberim bile olmadı. Eskiden yazılı, sözlü çağrı yapılır, bütün üyelere ulaşılırdı.
21.4: DTP’nin İçişleri Bakanı ile ilgili, 62 ölüm hakkındaki gensorusu reddedildi.
22.4: Meclis kapısında çocuk evlilikleri üstüne SODEV’in eylemine katıldım. Uluslararası bir barış grubu ziyaret etti. Kesk Başkanı ve beraberindeki heyet ziyarete geldi. Çalışma Bakanını Disk ve Kesk başkanları ile buluşturarak Taksim konusunu görüştük. 1 Mayıs resmi tatil oldu. DTP’nin basın toplantısını ve oturma eylemini destekledik. Sabaha kadar Mecliste kaldık.
23.4: Meclis kütüphanesinde, TRT’nin Egemenlik Haftası canlı yayın paneline diğer partilerin temsilcileriyle katıldım. Genel Kurulda yaptığım konuşma, değişik çevrelerce olumlu karşılandı. Havaalanında Kemal Kılıçtaroğlu ile sohbet.
24.4: Taksim’de, “Çocuklar için Adalet” inisiyatifinin, tutuklu çocuklar için gerçekleştirdiği protesto eyleminde konuşma yaptım. TMMOB’da 1 Mayıs belgeseli çekimleri yapıldı. Momo –Kızkardeşim filmini izledik.
25.4: Şirin Cemgil’in cenazesine Ertuğrul Kürkçü ile gittik. Cemevinde bir konuşma yaptım. Deniz Türkali, Hale Soygazi, Yıldırım Türker ve Halil Ergün ile sohbet.
26.4. Kınalı Adası’nın muhtarı ile sohbet, Seçimlerde bizi destekleyince, çeşitli kesimler de onu desteklemiş, 700 oyla seçilmiş. Belediye Meclisi üyesi ve Adalar Belediye Başkanının danışmanı Raffi Hermon’la sohbet ve adanın sorunları konusunda bilgi alındı.
27.4: DSİP’lilerle sohbet. Koordinasyon toplantısı.
28.4: Genç sinema yönetmenlerinin ziyareti. Genel Kurul.
29.4: Yeşiller Partisi Başkanı Cem Özdemir, eşi, Alman gazeteciler ve Büyükelçilik temsilcileri ziyaret etti. Hukuk Fakültesi’nde Dekanı ziyaret ve “Yarınlar Bizimdir” inisiyatifinin panelini, Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç ile gerçekleştirdik.
30.4: Ankara’lı bazı Partililerin ziyareti. 7. Paket kampanyasını yürüten yurttaşlar ziyarete geldiler. Basına açıklama yapıldı. Topladıkları imzaları Meclis Başkanlığına gönderdik.
1.5: Sabah Saruhan Oluç ile Taksim’e çıktık. Türk-İş heyeti ile karşılaştık. Onları kutladıktan sonra Pangaltı’ya geçtik. Heyetle gaz yiye yiye Taksim’e çıktık. Büyük mutluluk duyduk. Sky Türk, Kanal 24, Ntv görüş aldı. Akşam da Haber-Türk’ün programı vardı.