27 Ocak 2009 Salı

ALIŞVERİŞİ DURDURUYORUZ! HAYDA BRE...


San Fransisco'da bir grup insan... Bir yıl boyunca hiçbir şey satın almamaya karar verdiler. İlaç ve iç çamaşırı dışında hiçbir şey satın almayan "The Compact" adlı grubun üyeleri 8000 kişiye ulaştı.

Bir yıl boyu giysi almayabilirim. İç çamaşırım da yeterince var. Geriye fındık-fıstık alışverişini saymazsanız gıda için yapacağımız harcamalar kalıyor. Gerçi o kısım epeyce yüklü. Kısabilirsek, tutumlu insanlar olabiliriz. Yoksullaşma sürecine girdiğimden beridir arabayı da bıraktım. Yakıt vs. giderleri de yok. Basın mensubu olduğum için seyahatlerimi (tamamen kişisel seyahatlerimi) de bedavadan yapıyorum… Yani aşağıda ayrıntısı bulunan kampanya bana uyar gibi. Bakalım, ne olacak 2009’da…

Grubun kurucularından John Perry şunları söylüyor: "Hiçbir şey satın almayarak paradan tasarruf ediyoruz. Daha önce ailem ve ben ayda en az 200 doları hiç düşünmeden satın aldığımız şeylere harcıyorduk. Bunu yapmayı bıraktığımızdan beri bayağı para biriktirdik. Bu fazla parayla ev kredimizi ödeyip kalanını da hayır kurumlarına bağışlıyoruz." Grubun amacı tüketim yapmayarak paradan tasarruf etmenin ötesinde, tüketim yapmayarak dünya üzerindeki baskımızı azaltmak. Daha az tüketerek doğal kaynakları daha az kullandığımızı savunan grup üyeleri kararlı. Peki ülke ekonomisi bu durumdan nasıl etkilenir sorusunu Pery şöyle yanıtlıyor: "Doğal kaynakların yokolması, çevrenin kirlenmesi ülke ekonomisini çok daha kötü yönde etkiler. Benim gibi düşünen insanlar artık yeterince tükettiğini söyleyip hayatlarında değişiklik yapıyorlar."

Hiç yorum yok: